Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické vlivy světla na člověka
Hána, František ; Baxant, Petr (oponent) ; Škoda, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlastnostmi světla a barev a jejich působením na psychologii člověka. Na základě těchto poznatků a poznatků zjištěných při dotazování veřejnosti formou ankety je navrženo optimální řešení interiéru vstupní haly budovy VUT FEKT Brno Technologická 12. Při řešení interiéru je brán v potaz i Feng-Shui, který popisuje, jak uspořádat interiér, abychom dosáhli co nejlepšího proudění energie čchi.
Nemocnice
Vlachová, Sandra ; Písaříková, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Má bakalářská práce nese název Nemocnice. Jedná se o mé vzpomínky z deníkového záznamu, které jsem si v době hospitalizace důkladně zaznamenávala a které jsou poté následně přeneseny na plátno. Jde o myšlenky bolesti, jež se odehrávaly v nemocnici a já tímto textem prezentuji deníkový záznam, z nějž především vychází má malba a poté také technické zaznamenání. Tím nejzazším bodem, který se v této práci pro mne odehrává, je následné trauma. Vypořádání se s jizvami, přijetí sama sebe. Od začátku studia, jsem se věnovala motivům architektury, čisté a jasné barevnosti s jemnými liniemi a geometrickými tvary. Práce byla velmi precizní a jemná. Nyní přicházím s tématem nemocnice, které můj zájem o architekturu spojuje s osobními tématy. Pobytem v ní, traumatem, bolestí. Přičemž se mi vybavuje kniha Umlčené tělo (Murphy 2001), která má neskutečný příběh autorova života před a po jeho nemoci a byla mi tak velkou inspirací.
Fotografie a autorská kniha
Růžičková, Zuzana ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je Fotografie a autorská kniha. Zabývám se v ní stručnou chronologicky pojatou historií média fotografie a o trochu detailněji fotografií současnou. Obdobně postupuji i u fenoménu autorských knih a jejich různých variací a podob, kde krátce představuji i médium zvané zine. Po autorské knize práce přechází ke spojení autorské knihy a fotografie a fotografickým publikacím. Poté jsou v bakalářské práci zmíněny různorodé autorské soubory, fotografické knihy, autorské knihy a vizuální soubory, které jsou také v práci popsané, ve smyslu jak pracují s textem, fotografií i svou celkovou vizualitou. Všechny tyto publikace jsou současnou produkcí v ČR, maximálně 5 let staré a svým tématem se podobají námětu mé autorské fotografické knihy (příroda, pocity, hudba), kterou detailně popisuji ve výtvarné části práce. Výtvarnou část tvoří autorský fotografický projekt prezentovaný formou autorské knihy, ve které se snažím o propojení tématu přírody, pocitů s obrazem doprovázených hudbou. Do své tvorby zapojuji také další elementy - artefakty, přírodniny a skleněné úlomky, které jsem nasbírala během fotografických výprav. Tyto předměty autorskou knihu doplňují a vytvářejí tak jedinečný autorský celek. V pedagogické části se zaměřuji na čtyři výtvarné úkoly využívající médium fotografie a...
Parkour a jeho vliv na osobnost parkouristy
Chum, Jaroslav ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Parkour a jeho vliv na osobnost parkouristy Cíle: Zjistit jakým způsobem a v kterých aspektech ovlivňuje parkour osobnost svých provozovatelů. Metody: V práci bylo využito metody smíšeného výzkumu, a to konkrétně metody kazuistik, které jsou schopny postihnout zkoumaný objekt ve své hloubce. Hlavním výzkumným materiálem byl zvolen nestandardizovaný strukturovaný rozhovor čítající 40 otázek, tázajících se na obecné charakteristiky, zkušenosti, názory, postoje, prožívané pocity a způsoby společně s aspekty ovlivňující osobnost jedinců. Doplňkovým materiálem, sloužícím ke zkvalitnění výzkumu, byl zvolen standardizovaný dotazník EOD-A zkoumající osobnostní charakteristiky. Výzkumný soubor tvořilo 6 respondentů, přičemž každý z nich se věnuje parkouru v trochu jiném odvětví. Výsledky: U všech respondentů bylo úspěšně vyzkoumáno jakým způsobem a v kterých aspektech ovlivňuje parkour jejich osobnost. Hlavní příčinou, která potvrzuje, že je parkour schopný upravit a formovat osobnost jedinců, byla vyzkoumána délka doby, po kterou dotazovaní jedinci provozují parkour. V průběhu této doby si jedinci k parkouru vytváří velmi blízký vztah, který tím, že přináší svým provozovatelům spoustu intenzivních pocitů, které se v životě jedinců nakonec vždy promítají jako kladné emoce, tento vztah prohlubuje...
Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Macková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda se změní pocity učitelek mateřských škol z pracovní psychické zátěže v důsledku jógových cvičení. V současné době jsou učitelky mateřských škol při výkonu své profese vystavovány mnohému, jež je pro jejich psychiku zatěžující. Potřeba duševní hygieny z tohoto důvodu u učitelek mateřských škol stoupá a je na místě věnovat tomuto tématu pozornost. Prostředkem duševní hygieny je v této práci jógové cvičení, jehož součástí je také relaxace. K vypracování výzkumu této diplomové práce bylo využito tří výzkumných metod. Nejprve bylo využito Meisterova standardizovaného dotazníku, jehož pomocí byla zjištěna pracovní psychická zátěž učitelek mateřských škol. Následně bylo využito metody polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol, jež se následně účastnily kvazi experimentu. Hlavní metodou je čtyřtýdenní kvazi experiment s pěti učitelkami mateřských škol. Učitelky mateřských škol se po dobu čtyř týdnů věnovaly dle videolekcí jógovému cvičení a relaxaci. Výstupní data opět zajišťoval Meisterův standardizovaný dotazník a polostrukturovaný rozhovor se všemi pěti respondentkami. Tyto dvě metody zaznamenávaly stav před a stav po experimentu. Dotazníkové šetření odhalilo, že většina učitelek mateřských škol pociťuje 3. a nejvyšší stupeň psychické zátěže při...
Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií
Kaplanová, Kateřina ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivity
Úspěšnost podání v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu.
Paličková, Dominika ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Petružela, Jan (oponent)
Název: Úspěšnost podání v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu. Cíl: Cílem práce je zjištění úspěšnosti podání hráček z hlediska sledování vybraných faktorů v závěrech setů a utkání v plážovém volejbalu. Metody: Výzkumný soubor tvoří elitní český ženský beach volejbalový pár. Ve své práci využívám metodu pozorování a rozhovoru. Pozorování spočívá v zaznamenávání provedených podání do tabulek pomocí určených škál. Rozhovor je zaměřen na pocity při vlastním podání hráček a určité faktory ovlivňující hráčky v průběhu utkání. Výsledky: Výsledky byly zaznamenány do grafů, ke každému z nich následuje slovní zhodnocení. Grafické výsledky doplňuje rozhovor s hráčkami. Klíčová slova: Podání, herní výkon, psychický tlak, pocity, pozorování
Verifikace modelu průběhu procesu při vyhledávání informací podle C.C. Kuhlthau v českém prostředí
Přibylová, Ludmila ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Práce se soustředí na model C.C. Kuhlthau. Autorka nejdříve představí tento model průběhu procesu vyhledávání informací a s ním propojený proces vytváření znalostí z informací. Vysvětlí z modelu vycházející princip nejistoty a zprostředkovatelské služby, které mění pohled na moderní knihovnictví. Ve druhé části práce autorka rozebírá další výzkumy a návody, jež si kladou za cíl usnadnit svému čtenáři tvorbu odborných textů, přičemž podrobněji se věnuje komplexně zaměřené příručce Jadwigy Šanderové Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách a na stylistiku orientované Jak napsat odborný text od Světly Čmejrkové et al. V závěrečné kapitole autorka verifikuje model C.C. Kuhlthau v českém prostředí na základě dotazníkového průzkumu, který provedla mezi doktorandy, pedagogy a vědeckými pracovníky vybraných vysokých škol v České republice.
Rozdíl v charakteru chápání a prožívání emocí u sluchově postižených uživatelů znakového jazyka a u osob intaktních.
HEIDINGEROVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem chápání a prožívání emocí u sluchově postižených uživatelů znakového jazyka. Popisuje podobnosti a rozdíly v porozumění emocím a v emočním prožívání cílové skupiny a intaktní populace a v rámci teoretické i praktické části se snaží zmapovat příčiny vzniku případných rozdílů. Teoretická část shrnuje nejdůležitější vlivy na vývoj osobnosti sluchově postiženého uživatele znakového jazyka a na jeho emoční prožívání, mezi nimi například charakter rodinného prostředí, druh osvojeného komunikačního systému, specifické vzdělávací strategie a různé pohledy a postoje intaktní populace vůči sluchově postiženým. Empirická část zahrnuje dva rozhovory s odborníky na problematiku sluchového postižení a výsledky Testu barevně sémantického diferenciálu, doplněného o výrazy jednotlivých emocí a pojmy související s tématem práce. Popsány jsou rozdíly v hodnocení podnětových slov, jednotlivé asociace atd. Výstupy z rozhovorů se pohybují na rovině deskripce jednotlivých podobností i rozdílů u cílové a kontrolní skupiny, případně jejich explanace. Výsledky testu poukazují na určité odlišnosti v diferenciaci intenzity emocí, v hodnotové hierarchii podnětových slov a v počtu neshod mezi vědomým a nevědomým hodnocením podnětů. Vzhledem k omezenému výzkumnému vzorku a použitým metodám nelze výsledky této práce zobecňovat. Závěry této práce však mohou být námětem pro další studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.